Tempat Putih mengenai Tekak - Pemulihan Rumah Untuk Tempat Putih & tonsil Stones

Tempat Putih mengenai Tekak - Pemulihan Rumah Untuk Tempat Putih & tonsil Stones

Ramai orang mengalami dengan masalah bintik putih pada tekak. Buat pertama kali mereka membuat anda benar-benar cemas. Tetapi menjadi panik tidak akan menyelesaikan apa-apa isu. Anda perlu faham bagaimana tempat-tempat ini adalah disebabkan dan bagaimana anda boleh menyembuhkan mereka. Perubatan bercakap, ini adalah pengumpulan berbahaya daripada bakteria yang bersama-sama dengan beberapa serpihan berasaskan sulfur. Mereka mendapat terkumpul berhampiran tonsil, jadi mereka juga dikenali sebagai batu tonsil. Ini tompok putih biasanya berlaku pusingan belakang mulut anda, di lidah, dan juga poket tonsil anda. Mereka dengan mudah dapat dilihat dengan mata kasar. Mereka muncul seperti ketulan di dalam kerongkong. Ia adalah lebih seperti objek yang terkeluar dari sebelah belakang mulut.

Pesakit mengatakan bahawa mereka berasa kerengsaan tempat ini dan mereka yang menyakitkan juga. Tanda-tanda lain yang berlaku dengan penyakit ini termasuk batuk, nafas berbau, sakit telinga, melebihi kahak dalam tekak, dan dalam kesukaran menelan. Walaupun ada beberapa rawatan perubatan untuk isu ini, ia sentiasa lebih dinasihatkan untuk mengambil beberapa produk semula jadi untuk mengubati. Terdapat beberapa rawatan rumah yang boleh membantu anda menghilangkan bintik putih tekak.

Sebahagian daripada ini adalah seperti berikut:

* Pada peringkat awal anda hanya boleh mengeluarkan mereka dengan perlahan-lahan memberus mereka pergi.

* Jika ia berlaku pada lidah, anda boleh cuba mengikis mereka dari menggunakan berus gigi. Teknik ini juga membantu dalam menghapuskan tempat-tempat ini dari belakang mulut anda daripada mereka.

* Satu lagi tip mudah tetapi amat berkesan ialah melakukan gargles dengan air garam suam.

* Anda juga boleh memilih untuk berkumur dengan air suam yang juga terdiri daripada petunjuk lada serbuk & kunyit.

Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes di mana batu itu telah mendapat sedikit lebih kukuh & yang sangat besar, anda perlu menyemak dengan doktor, kerana anda mungkin perlu mendapatkan ia dikeluarkan melalui pembedahan. Ini adalah penting terutamanya apabila batu terbentuk di tempat yang yang sukar untuk mencapai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar