Kegunaan yang berbeza daripada koloid perak

Kegunaan yang berbeza daripada koloid perak

Ia hanya baru-baru ini bahawa sains moden telah disahkan kepada beberapa manfaat CS kerana fakta dan oleh itu ia telah menjadi popular sekali lagi.

Manfaat

Bagi yang berumur koloid perak telah digunakan untuk membersihkan air minuman dari bendasing. Jumlah tertentu koloid perak akan diletakkan di dalam badan air dan ini akan bertindak sebagai ejen penapisan. Ini datang dalam sangat berguna sewaktu perkhemahan ekspedisi dan perjalanan lain jenis. rawatan terbakar koloid perak juga telah digunakan untuk merawat membakar pesakit. Ini dimungkinkan oleh sifat-sifat semula jadi bahan untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka bakar disembur. Ia menguruskan untuk mencapai matlamat ini tanpa meninggalkan sebarang parut. Perkara yang terbaik dalam CS sebagai rawatan untuk luka bakar adalah hakikat bahawa ia berfungsi keajaiban tanpa apa-apa kesan sampingan yang berpotensi.

Agen pensterilan

CS juga mempunyai potensi untuk berkhidmat sebagai agen pensterilan. Pembuat berus gigi menggunakan bahan tersebut untuk mensterilkan berus gigi dan ia juga digunakan untuk mensterilkan peralatan pembedahan. Sesetengah doktor mencadangkan penggunaan koloid perak pada luka, luka, ruam, melecet, gigitan serangga, selaran matahari dan nama samaran cukur. Hakikat bahawa CS bertindak sebagai antiseptik yang kuat adalah apa yang membolehkan doktor untuk menggunakan colloidal silver dengan cara ini. Pelupusan sanitari Satu lagi domain di mana CS telah terbukti membuahkan hasil adalah dalam mengurangkan bau daripada perkara mereput. Ini adalah mengapa ia disembur ke atas bahan buangan. Salmonella dan E. Coli adalah bakteria yang sering terjadi pada span dapur, tuala dan lain-lain barangan seperti itu. Jika bakteria ini dibenarkan untuk berkembang maju, ia boleh membawa kepada keradangan usus dan keracunan makanan. Walau bagaimanapun CS boleh digunakan untuk menghalang pertumbuhan bakteria ini.

Penyediaan Makanan

Colloidals juga digunakan dalam pelbagai peringkat pengeluaran makanan dan pemeliharaan. Ia amat membantu dalam mengekalkan kehidupan barangan yang boleh dimakan dalam tin dan botol. Dengan menggunakan CS ada yang dapat memastikan semua bakteria berbahaya disimpan keluar dan item makanan kekal segar dan sihat. Begitu juga ia ditambah kepada susu dan jus kerana ia membantu mencegah penapaian dalam tempoh masa.

Anti kulat

Dalam beberapa cara CS boleh digunakan banyak dengan cara yang sama seperti peroksida. Ini bermakna anda boleh memohon pada jerawat dan jerawat pada muka anda. Atlet kaki adalah satu lagi penyakit yang boleh dicegah dan dirawat dengan semburan koloid. Menyembur bahagian dalam kasut anda dengan colloidal silver menjadikan persekitaran tidak sesuai untuk kulat untuk berkembang maju. Kelemumur dan ruam kulit juga boleh dirawat dengan bahan. Ramai orang menambah sejumlah colloidals kepada air mandi mereka untuk meraih seluruh kebaikan cecair. Menambah koloid perak ke dalam air yang anda akan gunakan untuk berkumur juga boleh membantu pulih daripada sakit tekak. Semburan hidung dan penyelesaian air pergigian adalah perkara-perkara lain di mana colloidal silver ditambah.

Selsema

Apabila digunakan sebagai rawatan terhadap selesema dan selesema ia boleh secara mendadak mengurangkan masa ke bawah. Ia berfungsi dengan cara yang sama untuk penyakit lain seperti pneumonia, strep, Staph dan pelbagai jangkitan pernafasan. Doktor mata walaupun menetapkan penggunaan colloidal silver untuk merawat keadaan kerengsaan mata.

Walau bagaimanapun ia adalah amat penting untuk mengetahui berapa banyak colloidal silver perlu digunakan dengan keadaan tertentu.

Oleh itu kita tidak harus mula menggunakan colloidal silver sehingga keadaan khusus yang dibincangkan secara terperinci dengan doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar