Mempunyai Kejang otot? Cuba Jus Jeruk - Tidak benar-benar!

Mempunyai Kejang otot? Cuba Jus Jeruk - Tidak benar-benar!

Pernahkah anda atau pelanggan-pelanggan anda mempunyai masalah kekejangan? Saya telah mempunyai sekurang-kurangnya tiga pelanggan yang saya boleh ingat yang mempunyai masalah dengan kekejangan di kaki mereka. Kami cuba penggantian elektrolit, air, regangan, dan lain-lain Tiada apa-apa bekerja.

Apa yang menyebabkan kekejangan yang? Tidak ada orang yang seolah-olah tahu. Apakah mungkin keturunan? Ya, gangguan metabolik tertentu seperti penyakit simpanan glikogen, carnitine palmityl kekurangan transferase, kekurangan Deaminase myoadenylate atau sindrom lain, seperti autosomal - penyakit kekejangan dominan boleh melalui genetik.

Seseorang boleh mendapat penyakit perubatan juga. Kejang A boleh dikaitkan dengan saraf atau endokrin masalah, cecair dan elektrolit gangguan, farmaseutikal, racun dan sejuta penyakit lain boleh menyebabkan "Arrghhh."

Dalam "istilah orang biasa," kata kejang yang boleh dikaitkan dengan saraf yang terperangkap atau dimampatkan, hormon atau kekurangan, sodium-potassium dan tahap H2o, racun dan ketidakseimbangan mineral lain dan "berjalan." Belum lagi, senggugut atau senak.

Latihan yang berkaitan, kekejangan pekerjaan (Penulis kejang), pada waktu malam dan kehamilan yang berkaitan juga boleh menyebabkan kejang a.

Walau bagaimanapun, penyebab yang biasa diperoleh latihan berkaitan kekejangan otot atau EAMC. Walaupun punca EAMC telah dikaji sejak 50 tahun yang lalu terdapat masih belum menjadi salah satu faktor yang dikenal pasti sebagai punca utama. Hipotesis yang paling baru-baru ini ditawarkan oleh Drs. Schwellnus, Derman dan Noakes dari University of Cape Town Sekolah Perubatan dan bioenergetik Unit Penyelidikan Latihan Sains Sukan Institut Afrika Selatan. Mereka postulat bahawa kekejangan adalah kerana kelainan aktiviti neuron alpha motor yang berterusan, yang terus rangsangan untuk gelendong otot dan kesan yg melarang pada Golgi tendon organ menjejaskan aktiviti otot, sekali gus membawa kepada kekejangan itu. Menarik, kan?

Bagaimana anda boleh mencegah kekejangan?

Sebagai betul dingin adalah penting supaya otot tidak keletihan. Tidak fleksibel boleh membawa kepada refleks dibesar-besarkan Myotonic, keletihan meningkat dan sekali lagi kekejangan otot.

Diet yang betul dan penghidratan yang sangat penting. Diet ini perlu menyediakan cukup natrium, klorida, kalium, magnesium dan kalsium.

Walaupun pencegahan adalah ubat yang terbaik untuk kekejangan otot, ramai orang tidak akan mengikut garis panduan di atas sepenuhnya atau boleh mengikuti mereka dan lagi kejang juga. Rawatan biasa untuk akut EAMC adalah aising, regangan, mengurut dan penghidratan.

Jika kekejangan berterusan walaupun selepas semua langkah-langkah ini, cuba minum jus jeruk. The Philadelphia Eagles dan kakitangan latihan sukan di Universiti Iowa Utara telah merawat atlet dengan 2 auns jus jeruk kepada atlet yang mengalami kekejangan otot yang teruk.

Tepat bagaimana kerja-kerja masih misteri. Bahan utama seolah-olah menjadi cuka. Cuka dan sawi mempunyai kedua-dua keputusan membuahkan sama seperti jus jeruk.

Di Universiti Iowa Utara mereka telah diberikan jus jeruk kepada atlet akut EAMC dan kekejangan hilang dalam masa 30 saat!

Jadi, jika anda atau pelanggan-pelanggan anda pernah mengalami latihan yang berkaitan kekejangan otot cuba dua auns jus jeruk. Ia mungkin membawa anda keluar dari "jeruk." Maafkan pun itu, saya tidak dapat menahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar